Het podium programma op de Pasar Malam in Leek past zich elk jaar aan de wensen van de bezoekers aan. Immers daarvoor organiseren wij een Pasar Malam
Zo was een wens van vele bezoekers om toch vooral dansgroepen te contracteren die de cultuur en dans van Indonesie mooi in beeld kunnen brengen.

Dit jaar hebben we dan ook drie dansgroepen op het programma staan die aan die wens gevolg zulen geven.
De dansgroep Whana Budaya Nusantara, de dansgroep Bunga Melati en de dansgroep Warna Semesta Dance Collabaration zullen u verrassen met spectaculaire dansen.

Dan weer snel, dan weer ingetogen, dan weer gekoppeed aan een speciale gelegenheid dan weer in een modern jasje. Maar altijd kleurijk, authentiek en met veel liefde en passie gebracht.
We weten het zeker we doen vele, vele bezoekers een plezier met deze drie dansgrioepen.

Op de Pasar Malam in Leek op zaterdag Bongkot Harimau Pencak Silat uit Groningen! PENCAK SILAT BONGKOT De kracht van Indonesië Pencak Silat is de nationale verdedigingskunst van Indonesië. Sierlijk, maar hard en doeltreffend. Trappen, stoten, weren, vegen, scharen, klemmen... Het Pencak Silat is zeer veelzijdig en kent vier pijlers: sport, zelfverdediging, innerlijke kracht en kunst. Zelfverdediging is het uitgangspunt; direct, vaak op slimme wijze, een tegenstander uitschakelen staat voorop. Streken in Indonesië kennen vaak hun specifieke stijl, kennis gaat hier van generatie op generatie. In de tweede wereldoorlog werd het Pencak Silat door de Japanse bezetters verboden en later ook door de Nederlanders. Bongkot Harimau is een harde moderne Pencakstijl. Bongkot betekent stam, wortel oftewel het begin van alles. De stijl is ontwikkeld door wijlen bapak Henri de Thomis die zijn kennis van silatvormen zoals Serak en Cimande maar ook Pukulan en Kuntao in 1967 meebracht vanuit Indonesië en bundelde in de Bongkotstijl. Hij werd een van de belangrijke grondleggers van het Pencak Silat in Europa met een tiental Europese vestigingen. Het Groningse Bongkotteam, nu onder leiding van zijn zoon Raoul, heeft veel ervaring op het hoogste internationale niveau en vocht WK’s in heel zuidoost-Azië; onder toezien van de Indonesische president en 4000 toeschouwers.

Aan u, publiek van de Pasar malam Leek, toont het Bongkotteam graag de pracht van Pencak Silat.

We zijn er trots op dat we twee topformaties in Leek te kunnen presenteren.
Wipe Out Selection op zaterdag 29 oktober en op zondag 30 oktober XANUR. Dat wordt genieten deze twee dagen van deze formaties. Voetjes van de vloer, meezingen of gewoon lekker luisteren en genieten van deze bands! En op zaterdag ook Mr. Soul: Jimi Bellmartin. Het wordt een topweekend met drie dansgroepen, vele standhouders en kwaliteitsrestaurants! Alles weer gepresenteerd door Milly Akerina en geluid en licht van TLP Productions. Dit alles weer in Sportcentrum Leek welk centrum is omgebouwd tot een tropisch paradijs!

Adres: De Schelp 35, Leek.

SaveSaveSave